vrijdag 14 oktober 2011

Kalebassen en bottels



Inmiddels is het al weer herfst, mijn favoriete jaargetijde. Nu was de zomer af en toe (of eigenlijk regelmatig) nogal herfstachtig, maar dat heb je liever niet in de zomer. Nu mag het waaien, regenen (maar liever niet hoor) en de temperatuur mag dalen. Lekker gehuld in dikke jas met sjaal door de bladeren schoppen, heerlijk! Dit weekend wordt het volgens de voorspellingen prachtig herfstweer. Dus lekker naar buiten om te genieten.


Wat ook bij de herfst hoort zijn kalebassen. Van mijn moeder kreeg ik een aantal prachtige exemplaren, die de tuin opfleuren. Zelf vond ik een mooie krans, gemaakt van bottels.


Nu nog een eigen appelboom, met lekkere Cox appels (waar zijn die toch gebleven?), appeltaart bakken van Goudrenetten, kastanjes en walnoten rapen en eten natuurlijk, de geur van gevallen populierenblad, heerlijk die herfst!!

2 opmerkingen:

  1. Wat een mooi herfstig blog heb je gemaakt. Ik begin de herfst bijna leuk te vinden, hoewel ik toch echt meer van de lente en de zomer ben. Wel krijg ik nu zin om een lange dikke sjaal te gaan breien. Groetjes en een fijn weekend!! Groetjes, Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hej Simone, daar ben ik al. Een bezoekje stond ook in de planning, of beter gezegd ik heb hier gisteren ook al even om het hoekje gekeken. Ik zag dat je ook een weblog hebt. Laten we er het beste maar van hopen. Ik heb even gegoogeld en las daar (in cache)dat je aan de westkust in Zweden bent geweest, dus ik ben benieuwd naar de foto's.
    In Noorwegen zijn wij nog niet geweest.
    Mooie herfsttafereeltjes laat je hier zien. De krans vind ik prachtig! Vanmiddag gaan we zeker het bos in.
    Fijn weekend, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen

Je maakt me blij met een reactie, dank je wel!